ALTSO'da ilk meclis toplantısı!

Alanya Ticaret ve Sanayi Odası’nın (ALTSO) 4 Nisan’da gerçekleşen seçimlerinin ardından mevcut Başkan Mehmet Şahin yeniden başkan seçilmesiyle oluşan yeni yönetim, ilk meclis toplantısını Meclis Başkanı Metin Atalay’ın başkanlığında ALTSO Meclis Salonu’nda yaptı.

Oturumdan önce meclis üyelerine yeni dönemde uyulması gereken toplantı kuralları okundu. Ardından ise ALTSO Başkanı Mehmet Şahin yeni dönem çalışmaları ve geride kalan 1 aylık süreçle ilgili faaliyet raporlarını okudu. Şahin, Kudüs katliamına değinerek başladığı konuşmasına, “ABD ve İsrail’in Kudüs tutumu insanlık ayıbıdır ve biz de iş adamları olarak kınıyoruz” dedi.

‘BAKANIMIZDAN BİR İSTEDİK İKİ VERDİ’

2017 Kasım ayında gerçekleşmesi beklenen oda seçimlerinin 2018 Nisan ayına kalmasına da değinen Şahin, “Üyelerimizin menfaatleri doğrultusunda çalışmalarımızı ileriye taşıdık. Birlik ve beraberlik içerisinde çalışarak bu bayrağı daha ileriye taşıyacağımıza inanıyoruz. Üyelerimizin beklentilerine verebileceğimiz cevaba olan inancımız sonsuzdur. Bu bir bayrak yarışı. Daha ileriye götürmek için her zaman uğraşacağız. Koordinasyon içerisinde, birlik ve beraberlikle bunu başaracağız. Bu süreçte Alanyalı Dışişleri Bakanımız Mevlüt Çavuşoğlu odamızı ziyaret ederek bizleri kutladı ve başarılar diledi. Bakanımızın ziyareti bizleri hem duygulandırdı hem gururlandırdı. Alanya’da hizmet için takımın kaptanı Mevlüt Çavuşoğlu olmuştur. Bir istediysek iki verdi. Devlet üniversitesi istedik bir tane de vakıf üniversitesi verdi. Yol istedik tüneller açtı. Biz de 19 Nisan günü Bakanımız Çavuşoğlu’na iadei ziyarette bulunduk. Kendisinden taleplerimiz oldu, başta turizm polisi olmak üzere. Turizmcilerimiz istedi biz de kendisinden istedik ve sağ olsun bizi hiç geri çevirmedi onun da onayını aldık. Güvenliğin olmadığı yere kimse gelmez. 3 gün içerisinde bakanımız onayını verdi. Bu sayede tüm Antalya’ya bu teşkilat kurulacak. Sezonda yaşanacak sorunlara anında müdahele edebilen bir ekip olacak. Alanyamız tabi ki güvenli bir şehir bu tartışılmaz ama bunu nasıl geliştiririz diye düşündük. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ni (TOBB) de ziyaret ettik. Seçim sonrasında Ankara ziyaretlerinin ardından Antalya Valimiz Münir Karaloğlu’na gittik. Turizmi geliştirecek konularda da kendisinden destek istedik. Özellikle antik yürüyüş yolu konusunda olumlu sonuçlar aldık. Alanya Kalesi’nden Şarapsahan’a kadar uzanan bir yol vardı, buna valimiz de onay verdi. 600 bin lirayı bulan bir maliyeti vardı bunu da Batı Akdeniz Kalkınma Ajansı (BAKA) ile halledeceğiz” dedi.

‘AB ÜYESİ ÜLKE BÜYÜKELÇİLERİ ALANYA’DA AĞIRLAMAK İSTİYORUZ’

Göreve geldikleri günden bu yana odayı daha faal bir şekilde yönettiklerini ifade eden Şahin, “Göreve geldiğimiz 2013 Haziran ayından itibaren birçok çalışmalarda bulunduk. Fuarlar ve iş gezisi gibi alanlarda 25’in üzerinde çalışma yaptık. Tamamını da Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) desteğinde yaptık. Birçok organizasyonda istediğimiz sonuçları aldık. Bunların devamı konusunda da Avrupa Birliği (AB) büyükelçilerini Alanya’da ağırlamak adına girişimlerde bulunduk. Türkiye’de görevde bulunan şengen ülkelerinin büyükelçileri 6 ayda bir toplanarak görüşmeler yapıyorlar. Bunlardan bir tanesinin Alanya’da yapılması için adımlar attık. Öte yandan Alanya’daki vatandaşlarımızın Antalya’ya gitmelerini önlemek amacıyla kurulumu için büyük uğraşlar verdiğimiz Sosyal Güvenlik Kurumu Alanya Merkezi’ne destek olduk ve geçtiğimiz günlerde yeni yerine taşınmasında yardımcı olduk. Müdürümüz Muharrem Kaya da odamızı ziyaret ederek teşekkür plaketi verdi. Birçok kurumla olan iyi ilişkilerimizi arttırarak sürdürdük. Eğitime verdiğimiz önemi biliyorsunuz. ALTSO Akademiyi kurduk ve 23 bin sertifika verdik. Eğitimde oda yönetimi olarak fark yarattık. Kişisel gelişim eğitimleriyle ilgili önerilere ve fikirlere açığız. Üyelerimizi hep birlikte yüceltelim ve kaliteyi arttıralım. Meslek gruplarından gelecek her talebe açığız. Mevzuat çerçevesinde elimizden gelen her şeyi yapmaya hazırız” diye konuştu.

‘İTİBARSIZLAŞTIRMAK İSTEYEN CEVABINI ALIR’

“Bizim rengimiz yok. Seçim bitti, renk bitti” diyen Şahin, “Birlik beraberlik içerisinde Alanya’ya hizmet edeceğiz. Bu çerçevede eleştiriye açığım. Ben hiçbir zaman seviyesiz siyaset yapmadım. Ancak itibarsızlaştırma yönünde bir eleştiri olursa onun da cevabını en iyi şekilde veririm. Bugüne kadar hesabını veremeyeceğim hiçbir durumun içerisinde olmadım. Alanya’yı hep birlikte kucaklayacağız. İtibarsızlaştırma yönünde bir eleştiri olursa cevabını alırsınız. Benim bulunduğum konum siyaset üstü bir konumdur. Şansıma sözü olan gelsin söylesin ama aksini kuruma sayarım ve gerekeni de yaparım. Alanya menfaatine olacak her şeye açığım. Bizler bazen göremez oluyoruz sizler görebilir ve anlatabilirsiniz bize. Meclis burada, numaram hepinizde var. Benim için önemli olan Alanya ticaretinin menfaati. Misyonum Alanya’ya hep birlikte hizmet etmek oldu. Benden bu yaklaşım dışında bir şey göremezsiniz. Samimi olmadığım şeyi de söylemem” ifadelerini kullandı. Şahin’in konuşmasının ardından komisyon üyelerinin belirlenmesi yapıldı. Önerilen komisyon üyeleri, meclis üyelerinin oy birliği ile kabul edildi.

OTOBÜSLER VE PLAJ BÜFELERİNDEN ŞİKAYET ÇOK

Meclis üyelerinden Özcan Şafak Mavili, kentte yaşanan otobüs sorununa ilişkin Başkan Mehmet Şahin’e taleplerini ileterek, “Otobüsler kime bağlı bilemiyorum. Alanya’da mı yoksa Antalya Büyükşehir Belediyesi mi sorumlu hiç bilgim yok ancak otobüs kullanan kişiler balık istifi olarak otobüslere biniyor. Özellikle Konaklı, Mahmutlar gibi bölgelerden gelen yabancı misafirler çok ciddi oranda rahatsız. Bununla ilgili yetkililerle iletişime geçilmesi en büyük temennimizdir” dedi. Başkan Şahin de gerekli yerlerle irtibat kuracaklarını söyledi ve “Alanya’nın ne yazık ki bir ulaşım master planı yok. Yapılmamış bugüne kadar. Kısa sürede bir de çalışmalarımızı yapacağız” dedi. Hakkı Uysal da plaj büfeleri ile ilgili şikayetlerini aktararak, “Plaj büfeleri akşam saatlerinden sonra şezlongları kaldırarak adeta restorant veya gece kulübüne dönüyor. Bunların da önüne geçilmesi gerekiyor” dedi. Şahin gerekli denetimlerin yapılması noktasında uğraş vereceklerini belirtti. Plaj büfelerinde 1990’lı yıllarda neler yaşandığının tüm Alanyalıların hafızasında yerini koruduğunu belirten Şahin, “Alanya’da 1990’lara geri dönmek istemiyoruz. İzin de vermeyiz zaten. Gerekli güvenlik güçleri gerekse ilgili birimleri göreve çağırırız” dedi. Portakal büfeleriyle ilgili şikayette bulunan Süleyman Hilmi Özdemir adlı üye de, “Portakal büfeleri çıkışta Alanya’da yetişen meyvelerin suyunu sıkıp satacaktı ama son geldikleri noktayla köfte dahi yapmaya başladılar. Restoran kimliğine büründüler. Bu haksız bir kazanç” ifadelerini kullandı. Şahin de bu oluşuma kendilerinin de karşı olduğunu belirtti gerekli birimlere bu talepleri ileteceğini söyledi.

Güncelleme Tarihi: 22 Mayıs 2018, 16:16

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.