Burhan Sili otellerde kalan son depremzede sayısını açıkladı

Asrın deprem felaketinin ardından Alanya’ya 30 bin depremzedenin gelerek otellerde kaldığını hatırlatan ALTİD Başkanı Burhan Sili, “Bugün otellerde kalan insan sayısı 6 bine indi. 15 Mart gibi süreç tamamlanıyor. Ayın 15’i kapattık, sokağa atıyoruz gibi bir şey söz konusu değil ama sonuçta gidecek olanlar gidecek. Önemli olan bu süreci insanların atlatmasının sağlanması. Alanya bunu başardı” dedi

Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, ‘ITB Berlin Fuarı’ ve deprem afet süreci konularının konuşulacağı kahvaltı programında basınla bir araya geldi. Önce fuarı ve turizm sezonunu değerlendiren Sili, “Genel olarak Türkiye’ye yönelik ciddi bir talep var  ama yaşanan deprem sürecinde rezervasyonlar ülkede tamamen durdu. 3-4 haftalık süreçte kaybımız söz konusu ama haziran ayı itibarıyla da çok ciddi yatak ihtiyaç olduğunu görüyoruz. Haziran ayında Alanya’da ciddi bir talep göreceğiz. Nisan-mayıs aylarında belirli bir durağanlık söz konusu olacak. Mayısta sezon hareketlenmeye başlayacak. Tüm kaynak pazarlarımızda 2022’den daha iyi bir sezon olacağını öngörüyoruz. Rusya hala bir soru işareti. Hala uçak koltuğu netleşmemiş durumda. Orada da yapmış olduğumuz görüşmeler ve aldığımız bilgiler 2022’nin altında olmayacağı ve hatta üzerinde olacağı şeklinde. 2023 sezonu sayısal anlamda geçen seneyi de aşacak bir sezon olacak. Buna rağmen hem enerjide hem yiyecek içecekte, personelde çok ciddi artmış durumda. Bunu doğru yönetmemiz lazım” dedi.

SAĞLIK TURİZMİNE YATIRIM YAPMAYA BAŞLADIK”

‘ITB Berlin Fuarı’nda sağlık bölümüyle ilgili stant açmalarına da değinen Sili, “Sezonun uzatılması ile ilgili alternatif ürünlere yönelinmesi gerekliliği var. Alanya olarak deniz, güneş, kumumuz var ama diğer taraftan sağlık, spor, kültür gibi farklı ürünlere de yönelmemiz lazım. Sağlık bunlardan birisi ve katma değeri de çok yüksek. Deniz, güneş, kum için gelen turist ile sağlık için gelen turistin harcamasında 1’e 30 gibi bir fark var. Hem sezonu uzatma hem de katma değer anlamında sağlık turizmine yatırım yapmaya başladık. Bu noktada bizim çok daha fazla pay almamız lazım” diye konuştu.

“İSPANYA VE TÜRKİYE BAŞA BAŞ GİDİYOR”

banner111

Rakip destinasyonlar ile kıyaslandığında ‘ITB Berlin Fuarı’nda en çok ilginin hangi ülkelere olduğu sorulan Sili, “Şu an İspanya ve Türkiye en popüler destinasyonlar. Ne yazık ki yaşadığımız deprem felaketi var. Deprem 4 hafta rezervasyonlarımızın düşmesine nerdeyse sıfırlanmasına neden oldu. Buna rağmen başa baş gidiyoruz. Türkiye talep görüyoruz. Maliyelerden dolayı fiyatlar yükseldiyse de biz hala tercih edilen bölgeyiz. Diğer taraftan da Avrupalılar Türkiye’ye destek olun, tatile gidelim anlayışı içerisinde ama süreci bekliyorlar” ifadelerini kullandı.

“OTELİNİ AÇAMAYANLAR PARA VERDİ”

6 Şubat’ta Kahramanmaraş merkezli meydana gelen ve 11 ili etkileyen deprem felaketinin ardından Alanya’ya sadece otellerde konaklayan 30 bin civarında insan geldiğini hatırlatan Sili, “Diğer taraftan bu insanların kendi şehirlerine dönme istekleri, konteyner, çadırların hazırlanmış olması neticesinde bugün otellerde kalan insan sayısı 6 bine inmiş durumda. Yurtlarda ve evlerde kalan insanlar var. Dönmek isteyenler için bizim yaptığımız şu. TÜRSAB’dan hem araç desteği aldık hem de otobüslerden bilet almaya başladık. Bunu açamamış otelcilerin hazırlamış olduğu bütçeyle gerçekleştirdik. Bu insanların dönüşü ya da başka bir şehre gitmesi söz konusu ise onların biletlerini alıyoruz ve geri gönderiyoruz. Otobüs biletleri ile bu işi çözüyoruz. 15 Mart gibi bu süreç tamamlanıyor. Genel olarak Antalya ve etrafında bu insanların yerleşebilecekleri yurt misafir aktarılmaları söz konusu. Ağırlıklı olarak bu sayı 15’inde çok düşecek ama yine de devam ettirecek arkadaşlarımız da var. Kalan insanların da bu durumdan haberi var. İhtiyacı olan insanlar bildiriyor. Biz de ilgili birimlere bildiriyoruz. Ayın 15’i kapattık, sokağa atıyoruz gibi bir şey söz konusu değil ama sonuçta gidecek olanlar gidecek. Önemli olan bu süreci insanların atlatmasının sağlanması. Alanya bunu başardı. Otelini açamayan açmadı. Açmak istemeyen olabilir. Açamayanlardan para verenler oldu. Büyük oteller büyük oranda açtı. Adamın 20 odası var. Tamamıyla açtı. Adamın parası da yok açtı ama. Her birine teşekkür ediyorum. Bundan yararlanmak isteyen oldu mu? Olmuştur” dedi.

“RANT KAYNAĞINDAN ÇIKMASI İÇİN ÇABA GÖSTERDİK”

Alanya sahillerindeki tek tip büfelerle ilgili soruyu da cevaplayan Sili, “Daha önce Oba bölgesinde 19 büfe varken bugün sayı 7’ye düştü. Burada Alanya Belediye Başkanı Adem Murat Yücel inisiyatif aldı. Kendisine teşekkür ediyorum. Bütün büfelerin tek tip, ortak hizmet veren bir yapıya bürünmesi için çaba gösterdi. Bizimle birlikte bu süreci devam ettirdi. Yanlış yapanlar da var. Onları da takip ediyoruz. Büfelerin rant kaynağından çıkarıp hizmet noktası olması konusu anlamında çaba gösterdik. Bunu delmeye çalışanlar var. Bir şekilde süreci düzgün şekilde idare etmeye çalışıyoruz. Merkezde 38 büfemiz var. Halk plajları belirlendi. Orada hem temizlik cankurtaran ve çalışa istihdamımız söz konusu. 2 ATV alıp zabıtanın da motorize olmasını sağlayacağız. Alanya sahillerinin düzenli, ranttan uzak olması noktasında biz çaba gösteriyoruz.  Ümit ediyoruz ki bu büfeleri kiralayan otelciler de farklı düşünmeyecekler ve kurallara uyarak bu süreci Alanya adına daha olumluya götürmek için çaba gösterecekler” diye konuştu.

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.